Artikler

Søg i alle artikler:

Seneste artikler

21-04-2014

Der kan også være fuldkorn i lyst brød

Er du en af dem, der ikke spiser fuldkorn, fordi rugbrød og mørkt brød bare ikke smager lige så godt som det lyse? så læs med her.

14-04-2014

Kaffe mindsker risikoen for diabetes

Drikker du kaffe, mindsker du samtidig risikoen for at få diabetes.

14-04-2014

Kosttilskud – kan vi få for meget?

Efterhånden findes der et utal af forskellige former for kosttilskud. Fiskeolier, levertran, vitaminpiller, multivitaminer og mange flere! Danskerne spiser kosttilskud som aldrig før!

11-04-2014

Motion reducerer din risiko for brystkræft!

I Danmark rammes omkring 4.800 kvinder, hvert år, af brystkræft. Ud af de 4.800, ender de 1.200 med at dø af kræften. Hvis du kunne mindske din egen risiko for brystkræft, ville du så ikke gøre d..

03-04-2014

Sund kost kan forebygge kræft

Der er noget om, at du bliver hvad du spiser?! Og det er langt fra usandt - der er nemlig en sammenhæng mellem din kost og din risiko for at få kræft. Kræftens Bekæmpelses vigtigste råd, i forebygge..

31-03-2014

Er du også øm efter træning?

Det er ikke nødvendigvis et godt tegn at være øm i musklerne efter træning. De fleste kender følelsen af at have ondt i kroppen efter en hård en omgang træning. Og de fleste tager det nok som et god..

30-03-2014

Hvilke myslibarer er sundest?

Der findes utallige varianter, men ikke alle er lige velegnet som et sundt mellemmåltid. Læs her hvilke du med god samvittighed kan tage med i tasken.

28-03-2014

Programmet fra DR2: Skal vi frede de fede?

DR2 viste programmet ”Skal vi frede de fede?” d. 17 marts, hvor det ifølge ny forskning viser, at det ligefrem kan være farligt for raske overvægtige at tabe sig. Programmet undersøger dette og følg..

27-03-2014

Gå-program for begyndere

Gangtræning er en behagelig motionsform, som du sagtens kan variere på. Fordelen ved gangtræning er, at der sjældent opstår skader, hvorfor du nemt kan træne 4-5 gange om ugen. Du vil derfor hurtigt..

27-03-2014

Cykelprogram for begyndere

Cykelprogrammet er for dig som ikke er vant til at anvende cykling som en regelmæssig motionsform. Cykling er ikke så belastende for dine led som løb er. Har du fx dårligt knæ, eller er du meget ove..

« 1 2 3 4 5  ... »